Hjälp med att förbättra din butiksskyltning

Standard

Det finns en del beslut att ta när det gäller butiksskyltning. Det kan vara alltifrån placering, skyltarnas synlighet, till val av fysiska eller digitala skyltar. Du ger kunden en upplevelse genom hur du visar dina produkter och tjänster.

Butiksskyltning som leder till köp

Att många kunder köper på känsla, igenkänning och ibland impuls är inget nytt, men att lära sig mer om sambanden kan vara resultatgivande. Skyltning ska inte störa kundupplevelsen, utan snarare upplysa och ge ytterligare en dimension till produkten.

Scanning för produktinformation

Prisstrategier varierar, men en av de senaste teknikerna är att även lägga till möjligheter för scanning med mobilen och på det sättet kunna ge mer information om produkterna i fråga.

Branding och butiksskyltning

Målet är en enhetlig butiksskyltning, både vad gäller skyltfönster, inomhusskyltar och vad kunderna först möts av. Du behöver bestämma till exempel form på skyltar, material, färger samt hur de ska monteras för att ge kunderna en intressant upplevelse. Typografi och storlek på text är även sådant som kan ta tid att överväga men som är viktigt.